19 oktober 2008

Spola inte för mycket på toa



Från MTV:s miljökampanj Switch.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Skeptikern
Jordens Räddare här.
Jag har oförtröttligt studerat olika vetenskapares artiklar om klimatet, hur det funkar och hur farlig koldioxiden är, bland annat av Erland Källén, Frida Bender och en hel del från den rätta sidan. Jag förstår ju nu att jag varit fullständigt ute och seglat. Hela vetenskapsvärlden med Michael Man, Al Gore, stadsminister Reinfeldt, Andreas Carlgren, Maria Wetterstrand och massor av andra från WWF samt Naturvårdsverkets konsultutredning “Kommunikativa målgrupper i klimatfrågan.” har övertygat mig om vad som är rätt.
Jag är ledsen Skeptikern, men jag har blivit fullständigt övertygad , så jag bytte sida.

Jag går nu in på din Blogg för att meddela detta. Man vill ju vara reko…

Men så fick jag se bilden på de glada isbjörnarna som bjöd upp varandra till dans. Jag började tänka efter… Klart att de är glada, isen smälte ju inte.

Så jag funderade vidare. Om alla vetenskapsmän vet precis hur det förhåller sig med koldioxiden, den globala uppvärmningen som går fortare och fortare, varför behöver Michael Man då mixtra och fuska med sina kurvor? Och varför ljuger Al Gore i sin film och i sina föredrag. Och varför skall någon betala 3800 lusidorer för en plats längst bak i lokalen och 15000 för en v.i.p. plats i främre delen, för att höra honom ljuga så svetten rinner och sedan vilja skaka hans kladdiga labb? Är det inte rädda världen han vill och inte lura av folk pengar?
Skall Pär Holmbergs biljetter till hans Broadwaymusikal om klimatet också kosta så mycket? Kommer Al Gore att få komma in gratis?

Om nu den globala uppvärmningen går fortare och fortare som de säger, varför gör den inte det då?
Och hur vet vetenskapsmännen att det är så oerhört bråttom att dra ner på koldioxiden och ändå säga att det inte är för sent? Hur kan de veta det?
Är inte det lite som att låsa kassaskåpet och stoppa in nyckeln?

Jag tror att jag byter sida igen. Kan du förlåta mig Skeptikern Jag vill gärna komma tillbaka igen.
Hälsningar JR

Skeptikern sa...

Jordens Räddare: Skönt att du är tillbaka efter din korta session på den andra sidan :)

Anonym sa...

Men blir glad att vissa använder sina grå till att tänka!! Hälsar Urbanspaceman som också förstått lurendrejeriet i klimatsvängningsdansen